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visionOS에 대한 휴먼 인터페이스 가이드라인(Human Interface Guidelines) 번역

 

DeepL을 사용하여 번역했습니다. 

 

원문 - https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines/designing-for-visionos



2024. 2. 11 최초작성



When people wear Apple Vision Pro, they enter an infinite 3D space where they can engage with your app or game while staying connected to their surroundings.

 

Apple Vision Pro를 착용하면 무한한 3D 공간에 들어가 주변 환경과 연결 상태를 유지하면서 앱이나 게임을 즐길 수 있습니다.





As you begin designing your app or game for visionOS, start by understanding the fundamental device characteristics and patterns that distinguish the platform. Use these characteristics and patterns to inform your design decisions and help you create immersive and engaging experiences.

 

visionOS용 앱이나 게임을 디자인할 때는 플랫폼을 구분하는 기본적인 디바이스 특성과 패턴을 이해하는 것부터 시작하세요. 이러한 특성과 패턴을 활용하여 디자인 결정을 내리고 몰입감 있고 매력적인 경험을 만들 수 있습니다.



Space. Apple Vision Pro offers a limitless canvas where people can view virtual content like windows, volumes, and 3D objects, and choose to enter deeply immersive experiences that can transport them to different places.

 

공간. Apple Vision Pro는 창, 볼륨, 3D 물체와 같은 가상 콘텐츠를 볼 수 있는 무한한 캔버스를 제공하며, 다양한 장소로 이동할 수 있는 깊이 있는 몰입형 경험을 선택할 수 있습니다.



Immersion. In a visionOS app, people can fluidly transition between different levels of immersion. By default, an app launches in the Shared Space where multiple apps can run side-by-side and people can open, close, and relocate windows. People can also choose to transition an app to a Full Space, where it’s the only app running. While in a Full Space app, people can view 3D content blended with their surroundings, open a portal to view another place, or enter a different world.

 

몰입감. visionOS 앱에서 사람들은 다양한 수준의 몰입도 사이를 유동적으로 전환할 수 있습니다. 기본적으로 앱은 여러 앱을 나란히 실행할 수 있는 공유 공간에서 실행되며 사용자는 창을 열고, 닫고, 위치를 이동할 수 있습니다. 또한 하나의 앱만 실행되는 전체 공간으로 앱을 전환하도록 선택할 수도 있습니다. 전체 공간 앱에서 사람들은 주변 환경과 혼합된 3D 콘텐츠를 보거나 포털을 열어 다른 장소를 보거나 다른 세계로 들어갈 수 있습니다.



Passthrough. Passthrough provides live video from the device’s external cameras, and helps people interact with virtual content while also seeing their actual surroundings. When people want to see more or less of their surroundings, they use the Digital Crown to control the amount of passthrough.

 

패스스루(Passthrough). 패스스루는 디바이스의 외부 카메라에서 라이브 비디오를 제공하며, 사람들이 실제 주변 환경을 보면서 가상 콘텐츠와 상호 작용할 수 있도록 도와줍니다. 사람들은 주변 환경을 더 많이 또는 더 적게 보고 싶을 때 디지털 크라운을 사용하여 패스스루의 양을 조절할 수 있습니다.



Spatial Audio. Apple Vision Pro combines acoustic and visual-sensing technologies to model the sonic characteristics of a person’s surroundings, automatically making audio sound natural in their space. When an app receives a person’s permission to access information about their surroundings, it can fine-tune Spatial Audio to bring custom experiences to life.

 

공간 오디오. Apple Vision Pro는 음향 및 시각 감지 기술을 결합하여 주변 환경의 음향 특성을 모델링하여 자동으로 공간에서 자연스러운 오디오 사운드를 만들어냅니다. 앱이 사용자의 주변 환경에 대한 정보 액세스 권한을 받으면 공간 오디오를 미세 조정(fine-tune)하여 맞춤형 경험을 생생하게 구현할 수 있습니다.



Eyes and hands. In general, people perform most actions by using their eyes to look at a virtual object and making an indirect gesture, like a tap, to activate it. People can also interact with a virtual object by using a direct gesture, like touching it with a finger.

 

눈과 손. 일반적으로 사람들은 눈을 사용하여 가상 개체를 바라보고 탭과 같은 간접 제스처를 취하여 가상 개체를 활성화하는 방식으로 대부분의 작업을 수행합니다. 또한 손가락으로 터치하는 것과 같은 직접적인 제스처를 사용하여 가상 객체와 상호 작용할 수도 있습니다.



Ergonomics. While wearing Apple Vision Pro, people rely entirely on the device’s cameras for everything they see, both real and virtual, so maintaining visual comfort is paramount. The system helps maintain comfort by automatically placing content so it’s relative to the wearer’s head, regardless of the person’s height or whether they’re sitting, standing, or lying down. Because visionOS brings content to people — instead of making people move to reach the content — people can remain at rest while engaging with apps and games.

 

인체공학. Apple Vision Pro를 착용하는 동안 사람들은 현실과 가상의 모든 것을 기기의 카메라에 전적으로 의존하기 때문에 시각적 편안함을 유지하는 것이 가장 중요합니다. 이 시스템은 사용자의 키나 앉거나 서 있거나 누워 있는 자세에 관계없이 콘텐츠를 착용자의 머리에 맞춰 자동으로 배치하여 편안함을 유지하도록 도와줍니다. visionOS는 콘텐츠에 도달하기 위해 움직이지 않고 콘텐츠를 사용자에게 제공하기 때문에 사용자는 앱과 게임에 몰입하는 동안 편안하게 휴식을 취할 수 있습니다.



Accessibility. Apple Vision Pro supports accessibility technologies like VoiceOver, Switch Control, Dwell Control, Guided Access, Head Pointer, and many more, so people can use the interactions that work for them. In visionOS, as in all platforms, system-provided UI components build in accessibility support by default, while system frameworks give you ways to enhance the accessibility of your app or game.

 

접근성. Apple Vision Pro는 보이스오버, 스위치 제어, 드웰 제어, 가이드 액세스, 헤드 포인터 등과 같은 접근성 기술을 지원하므로 사람들은 자신에게 적합한 상호작용을 사용할 수 있습니다. 모든 플랫폼에서와 마찬가지로 visionOS에서도 시스템에서 제공하는 UI 구성 요소는 기본적으로 접근성을 지원하며, 시스템 프레임워크는 앱이나 게임의 접근성을 향상시킬 수 있는 방법을 제공합니다.



Important

When building your app for Apple Vision Pro, be sure to consider the unique characteristics of the device and its spatial computing environment, and pay special attention to your user’s safety; for more details about these characteristics, see Apple Vision Pro User Guide. For example, Apple Vision Pro should not be used while operating a vehicle or heavy machinery. The device is also not designed to be used while moving around unsafe environments such as near balconies, streets, stairs, or other potential hazards. Note that Apple Vision Pro is designed to be fit and used only by individuals 13 years of age or older.

 

중요

Apple Vision Pro용 앱을 제작할 때는 기기의 고유한 특성과 공간 컴퓨팅 환경을 고려하고 사용자의 안전에 특히 주의해야 하며, 이러한 특성에 대한 자세한 내용은 Apple Vision Pro 사용 가이드를 참조하세요. 예를 들어, 차량이나 중장비를 운전하는 동안에는 Apple Vision Pro를 사용해서는 안 됩니다. 또한 이 장치는 발코니, 거리, 계단 또는 기타 잠재적 위험이 있는 곳과 같이 안전하지 않은 환경에서 이동하면서 사용하도록 설계되지 않았습니다. Apple Vision Pro는 만 13세 이상의 사용자만 착용하고 사용할 수 있도록 설계되었습니다.



Best practices

Great visionOS apps and games are approachable and familiar, while offering extraordinary experiences that can surround people with beautiful content, expanded capabilities, and captivating adventures.

 

모범 사례

훌륭한 visionOS  앱과 게임은 접근하기 쉽고 친숙하면서도 아름다운 콘텐츠, 확장된 기능, 매혹적인 모험으로 사람들을 둘러싸는 특별한 경험을 제공합니다.



Embrace the unique features of Apple Vision Pro. Take advantage of space, Spatial Audio, and immersion to bring life to your experiences, while integrating passthrough and spatial input from eyes and hands in ways that feel at home on the device.

Consider the entire spectrum of immersion as you design ways to present your app’s most distinctive moments. You can present experiences in a windowed, UI-centric context, a fully immersive context, or something in between. For each key moment in your app, find the minimum level of immersion that suits it best — don’t assume that every moment needs to be fully immersive.

 

Apple Vision Pro의 고유한 기능을 활용하세요. 공간, 공간 오디오 및 몰입감을 활용하여 경험에 생동감을 불어넣는 동시에 눈과 손의 패스스루 및 공간 입력을 기기에서 집처럼 편안한 방식으로 통합할 수 있습니다.

앱의 가장 독특한 순간을 표현하는 방법을 설계할 때 몰입감의 전체 스펙트럼을 고려하세요. 창 중심의 UI 중심 컨텍스트, 완전 몰입형 컨텍스트 또는 그 중간 정도의 컨텍스트에서 경험을 제공할 수 있습니다. 앱의 각 주요 순간에 대해 가장 적합한 최소 몰입도를 찾아야 합니다. 모든 순간이 완전 몰입형이어야 한다고 가정하지 마세요.



Use windows for contained, UI-centric experiences. To help people perform standard tasks, prefer standard windows that appear as planes in space and contain familiar controls. In visionOS, people can relocate windows anywhere they want, and the system’s dynamic scaling helps keep window content legible whether it’s near or far.

 

포함된 UI 중심의 환경에는 창을 사용하세요. 사람들이 표준 작업을 수행할 수 있도록 공간에서 평면으로 표시되고 익숙한 컨트롤이 포함된 표준 창을 선호합니다. 비전OS에서는 사용자가 원하는 위치에 창을 재배치할 수 있으며, 시스템의 동적 크기 조정 기능을 통해 창 콘텐츠가 가까이 있든 멀리 있든 가독성을 유지할 수 있습니다.



Prioritize comfort. To help people stay comfortable and physically relaxed as they interact with your app or game, keep the following fundamentals in mind.

 

편안함을 우선시하세요. 사람들이 앱이나 게임과 상호 작용할 때 편안하고 신체적으로 안정된 상태를 유지할 수 있도록 다음 기본 사항을 염두에 두세요.



Display content within a person’s field of view, positioning it relative to their head. Avoid placing content in places where people have to turn their head or change their position to interact with it.

 

콘텐츠를 사람의 시야 내에 표시하고 머리를 기준으로 배치합니다. 콘텐츠와 상호 작용하기 위해 고개를 돌리거나 자세를 바꿔야 하는 위치에 콘텐츠를 배치하지 마세요.



Avoid displaying motion that’s overwhelming, jarring, too fast, or missing a stationary frame of reference.

Support indirect gestures that let people interact with apps while their hands rest in their lap or at their sides.

If you support direct gestures, make sure the interactive content isn’t too far away and that people don’t need to interact with it for extended periods.

 

압도적이거나, 흔들리거나, 너무 빠르거나, 고정된 기준 프레임이 없는 동작을 표시하지 마세요.

사람들이 무릎이나 옆구리에 손을 얹은 상태에서 앱과 상호 작용할 수 있는 간접 제스처를 지원하세요.

직접 제스처를 지원하는 경우 대화형 콘텐츠가 너무 멀리 떨어져 있지 않고 사람들이 장시간 상호작용할 필요가 없는지 확인하세요.



Avoid encouraging people to move too much while they’re in a fully immersive experience.

Help people share activities with others. When you use SharePlay to support shared activities, people can view the Spatial Personas of other participants, making it feel like everyone is together in the same space.

 

완전히 몰입한 상태에서 사람들이 너무 많이 움직이도록 유도하지 마세요.

사람들이 다른 사람들과 활동을 공유할 수 있도록 지원하세요. SharePlay를 사용하여 공유 활동을 지원하면 사람들은 다른 참가자의 공간 페르소나를 볼 수 있어 모두가 같은 공간에 함께 있는 것처럼 느낄 수 있습니다.



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